Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Cykeltaxi i Stockholm - 28 oktober 2007 20:53

"Anna" beställde en cykeltaxi eftersom hennes pappa fyllde jämna år. Hon ville bjuda på något "ovanligt".

Föräldrarna var verkligen paffa när jag svängde in på trottoaren med min cykeltaxi vagn för att hämta dom. De hade naturligtvis ingen aaaning om att det skule komma en "såndär" vagn! Med viss tveksamhet steg de in och lät sig köras. Jag frågade om de visste vart de skulle.

- Nej. Men du vet, väl...?

- Jag? jag trodde ni hade karta och biljett med er. Det skulle ju vara så...

Nu blev de lite förvirrade. Ännu mer när jag sa.

- Jag kanske har plockat upp fel passagerare?

Men sen lugnade jag dom med att vi får väl hitta på nåt skoj ändå.

De skulle till Thaibåten på Söder där övriga släkten väntade.

Jag hoppas de fick en oförglömlig kväll. Även efter den ovanliga åkturen.

Ovido - Quiz & Flashcards