Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Cykeltaxi i Stockholm - 13 juni 2007 16:51

Ett brev från en mor till en nybakad student.


Hej!

TACK för en fantastisk dag, som min son Daniel uttryckte dagen: "Det här
är den bästa dagen i mitt liv" och självklart är även cykeltaxin inkluderad!
Oscar, hans kompis, blev så glad när han såg taxin så han hoppade upp och
ner och kramade alla i sin närhet! Och han tyckte att det var jättekul
att få hjälpa till och putta på cykeln när det behövdes. Jag och min dotter
Sandra mötte dem vid Sergels Torg och hjälpte till att putta sista biten
upp mot City Terminalen, jättekul!

Så, åter igen, tack för en otrolig upplevelse som min son aldrig kommer
att glömma!

Hälsningar Annika


Hej Annika!

Tack för ditt underbara brev!
Jag får ofta höra muntligt hur roligt och minnesvärd
det är att åka cykeltaxi.
Men mycket få skriver ner det!

En mamma ringde mig och ville tala om att cykeltaxi var på plats,
efter lite strul... Just i det ögonblicket kom dottern fram
och såg cykeltaxin. Detta otroliga glädjetjut som dottern
uppgav gav rysningar i ryggmärgen!
"Ooooooo vaaa fiiiiiin! Tack, tack, tack snälla mamma!!!!"
Tyvär gick det inte att spara samtalet på min mobil...

I år måste det ha varit ovanligt lyckad med cykeltaxi.
Vi har haft mer beställningar än nånsin.

Det skulle vara ännu trevligare om många fler nyttjade oss.
Ingen risk för olycka. Mycket bättre kontakt med folket.
Tystare, miljövänligare och mycket mera minnesvärd.
Och vilken panorama utsikt i den varma sommar brisen!

Ha en trevlig sommar!



Ovido - Quiz & Flashcards